El Projecte Pigmalió va néixer el curs 2015-2016 finançat per la Fundació Príncep d’Astúries (ara Princesa d’Astúries), i a Badalona va arribar de la mà del Col·legi Badalonès. Van contactar amb la Fundació Privada Pere Closa, l’Ateneu Sant Roc, l’Institut Barres i Ones i el Col·legi Santa Joana de Lestonnac amb l’objectiu de crear un grups de nens i nenes que tinguessin alguna capacitat artística destacada, per poder fomentar el seu ànim d’estudi amb activitats extraescolars. Una de les arts que s’ha treballat ha estat la música, com a mitjà per poder assolir l’èxit educatiu al barri de Sant Roc amb tallers de percussió vinculats al coneixement de les arrels de la llengua i la rumba catalana.

Aquest fi de curs s’han realitzat diverses actuacions per donar a conèixer el CD del grup Cajones Sant Rockeros, fruit de tres anys de treball entre els joves i els professionals de les escoles i les entitats, sobretot, amb la gran feina del nostre company Sam García López.