Contes Rromane – Proposta didàctica

Proposta creada per Marta Berrocal per a la Fundació Privada Pere Closa

Per donar continuïtat a determinades qüestions de les que es posen en relleu durant la sessió de Contes Rromane, hem elaborat un senzill material didàctic, que oferim en forma de proposta perquè els mestres que ho vulguin fer, puguin continuar treballant sobre alguns dels continguts abordats.

Aquells qui no hagin gaudit de la sessió també podran desenvolupar les propostes partint de la lectura d’un conte escrit, tot i que cal dir que aquesta en molts aspectes no pot equiparar-se al que és la narració i escenificació per part dels educadors gitanos. Aquests, amb molta habilitat i professionalitat, reforcen en directe els aspectes que més interessa destacar de la narració i van convidant els infants a participar, a repetir frases, gestos, moviments, etc., de manera que el missatge principal va calant a poc a poc: totes les persones som iguals en alguns aspectes i diferents en d’altres, i això no és pas un problema, sinó un fet absolutament natural.

La proposta que trobareu a continuació parteix d’un dels contes que es narren a la sessió, anomenat Conte del forn, que explica com van aparèixer sobre la terra els primers homes i dones de diferents colors. Està escrit per Sebastián Porras Soto (membre de la Fundació Privada Pere Closa i responsable de la narració en viu de les sessions de Contes Rromane) i forma part del recull de contes publicats per l’editorial Espasa Calpe i l’Associació de Mestres Rosa Sensat l’any 2001 amb el títol Contes sobre els orígens, dins la col·lecció Contes de tots colors.

Material didàctic

Proposta didàctica per a Contes Rromane

Adreçat al professorat. Conté indicacions i orientacions diverses sobre la proposta, així com comentaris sobre cadascuna de les activitats que es plantegen en el dossier pels alumnes.

Conte del forn