Pigmalió

El projecte està dirigit principalment a aquells nens, nenes i joves en risc d’exclusió social, que destaquen per tenir aptituds artístiques naturals. A través d’un programa educatiu integral focalitzat en l’aprenentatge de les arts i en el foment de la creativitat, es pretén incidir en el seu grau de motivació i predisposició per als itineraris formatius. A través d’oferir una beca d’estudis per treballar la vessant artística, el Programa Pigmalió treballa per millorar les competències educatives bàsiques dels participants, d’entre 6 i 16 anys, reduir els índexs d’abandonament escolar prematur i incrementar els seus recursos i habilitats socials.

El programa va començar el 2012 a Girona i actualment també es desenvolupa a l’Hospitalet de Llobregat, a Sant Boi de Llobregat i a Madrid, amb la implicació de Càritas Diocesiana de Girona, la Fundació SER.GI  i tres entitats premiades per la Fundació Princesa de Girona: l’Associació Ítaca, la Fundació Marianao i la Fundació Balia. A tots els territoris es treballa en col·laboració amb els centres educatius, clubs esportius i entitats de suport extraescolar. Des del setembre del 2015, l’Ateneu Sant Roc, la Fundació Privada Pere Closa i el Col·legi Badalonés han posat en marxa una prova pilot del projecte Pigmalió. Concretament, la iniciativa ha aconseguit formar un grup de música anomenat Cajones Sant-Rockeros, el qual ha realitzat actuacions al barri de Sant Roc de Badalona, i fins i tot, a les festes del barri de Gràcia de Barcelona. El grup està integrat per alumnes de l’Escola d’Art Pau Gargallo, els quals porten a terme també diferents projectes de còmic i d’il·lustració així com activitats de màgia.