Teatre Rromano

Objectius

• Contribuir a la ruptura de les idees preconcebudes i dels estereotips sobre el poble gitano.
  • Apropar la realitat gitana a l’àmbit escolar i a la societat en general (contes, llengua, música, història).
  • Difondre la cultura gitana i incorporar-la a la cultura catalana com a part del seu mosaic cultural.
  • Incrementar el nivell d’autoestima dels nens i joves gitanos i implicar-los en l’activitat escolar.
  • Potenciar una educació intercultural en el marc d’una realitat plural.

Activitat

Aquest projecte consisteix en una activitat, dirigida a tots els centres educatius d’educació primària (cinquè i sisè). Durant un trimestre, dos educadors gitanos, que també són actor i músic, acompanyats per una actriu i docent d’interpretació teatral, formen a l’alumnat en l’àmbit teatral amb la vista posada en el desenvolupament personal i en un contingut intercultural. Al final, els alumnes representen unes petites obres teatrals, basades en contes populars gitanos amb expressions en Rromano, l’idioma gitano. Hi ha tres idees que ens interessen molt: respectant els grups classe volem treballar a l’hora amb nois i noies gitanos i amb d’altres que no ho son, també volem inculcar el gust pel teatre en el jovent –qui sap si els fem una descoberta—i, per últim, volem que la transmissió d’aquests ensenyaments els rebin de dos educadors i artistes gitanos que treballen colze a colze amb una altra educadora que no és gitana. L’objectiu de l’acte final és ensenyar el resultat de la feina de tres mesos i compartir-ho amb les famílies dels nois i amb els professionals educatius. Vivim en una societat diversa on valors com la solidaritat, la interculturalitat, la comunicació, la tolerància i el respecte per l’altre són elements clau per a la convivència.

Podeu llegir algunes de les obres de teatre amb les que treballem.