La Fundació Privada Pere Closa

Tots i totes les qui formem part de la Fundació Privada Pere Closa dediquem els nostres esforços i il·lusions a treballar per la formació i la promoció del poble gitano a Catalunya. Alhora, treballem per a potenciar la imatge positiva del poble gitano, preservar el seu ric llegat cultural i donar-lo a conèixer a la resta de la societat. Som una entitat gitana sense ànim de lucre que actuem a diferents localitats de Catalunya per promoure l’èxit escolar dels infants i joves gitanos, afavorir al seu creixement personal i millorar l’entorn familiar i comunitari per a què tinguin el màxim d’oportunitats i la major qualitat de vida possible. Entenem la importància d’oferir un suport educatiu i un acompanyament afectiu als infants i joves per a superar situacions de desigualtat de partida, i la de saber reconèixer els diferents obstacles que apareixen dia a dia a les seves vides.

A través de la nostra tasca lluitem contra la discriminació en l’àmbit educatiu i dels serveis públics, per a trencar els estereotips referents al poble gitano i per a promoure la transformació social dels entorns més propers dels joves i dels infants. També volem ensenyar als joves que la gitanitat no pot ser un obstacle pel seu creixement personal. Tot el contrari. En definitiva, necessitem normalitzar la presència gitana a les aules. De la mateixa manera, també treballem per a difondre la cultura gitana, entenent el seu valor dins del mosaic cultural que és el nostre país i per oferir una imatge positiva del llegat cultural del nostre poble.