L’equip

Treballem amb un equip multidisciplinari encarregat de dur a terme el disseny, la gestió, la implementació i l’avaluació de les diferents iniciatives i projectes de l’entitat. La nostra tasca l’executem des d’una doble vessant complementària: la professional i la gitana. De tots els treballadors, un 43% són professionals gitanos i gitanes. L’òrgan sobirà de la Fundació Privada Pere Closa és l’Assemblea de Fundadors, que faculta al Patronat per la gestió de l’entitat. Tots els membres d’aquests dos òrgans som gitanos i gitanes. També tenim un Comitè Tècnic Assessor. Per més informació sobre el nostre equip tècnic visiti l’organigrama de la Fundació Privada Pere Closa. Pot veure alguns membres de l’actual Patronat a la fotografia de l’esquerra.

Patronat

Presidenta: Mercedes Porras Soto
Neix a Barcelona l’any 1972. És llicenciada en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctoranda en Art. És membre del Patronat de la Fundació Privada Pere Closa des dels inicis i Presidenta del mateix des de l’octubre del 2017. Treballa des de l’any 2000 com a cap de l’Àrea de Suport a la Formació. Va treballar a l’estudi Periodistas contra el racismo de la Unión Romaní, des de l’any 1995 fins al 2005. Ha estat membre del Patronat de la Fundación Instituto de Cultura Gitana del Ministerio de Cultura del Gobierno de España.

Vicepresident: Manuel Cortés Muñoz
Neix a Barcelona l’any 1967. Quan tenia 3 anys es trasllada amb la seva família a Ginebra (Suissa) on passa la seva infantesa. Als set anys comença a aprendre a tocar la guitarra flamenca. Va ser contractat per l’Ajuntament de Sant Adrià de
 Besòs com a Agent de Desenvolupament Local. Va treballar a la Unión Romaní i a la Fundación Secretariado Gitano. Des dels inicis de la Fundació Privada Pere Closa, participa activament en la difusió de la cultura gitana als centres escolars a través de les activitats Contes Rromane, Qui som els Rroma? i Teatre Rromano. És el coordinador del projecte Promoció Escolar a la ciutat e Barcelona.

Secretari: Miguel Ángel Franconetti Andrade
És educador social i té una àmplia experiència professional vinculada a projectes d’àmbit comunitari. Va treballar durant 10 anys en projectes vinculats al Departament d’Ensenyament amb l’objectiu de millorar la cohesió social i l’èxit educatiu dels adolescents. L’any 2012 va participar al projecte Romed del Consell d’Europa per impulsar la mediació entre les comunitats romanís i les institucions públiques. Amb l’experiència adquirida, l’any 2014 assoleix la direcció de l’Àrea de Projectes Europeus de la Fundació Privada Pere Closa. És cap de l’Àrea de Suport a la Promoció des d’octubre del 2017.

Tresorer: Sebastián Porras Soto
És llicenciat en Periodisme (El Periódico de Catalunya, Línea 900 i El escarabajo verde de RTVE, O drom de Radio Ciutat de Badalona) i va estudiar teatre (Barri Sèsam de RTVE, Lola vende cá, de Llorenç Soler). És membre de la Comissió Periodisme Solidari del Col·legi de Periodistes de Catalunya, de la Mesa per a la Diversitat en l’Audiovisual del Consell de l’Audiovisual de Catalunya i subdirector de la revista Cuadernos Gitanos de l’Instituto de Cultura Gitana del Ministerio de Cultura del Gobierno de España. Ha publicat diversos contes gitanos (Espasa Calpe, De Vecchi). Va ser el primer Vicepresident de la Fundació Privada Pere Closa i actualment és cap de l’Àrea de Cultura Gitana

Vocal apoderat: Domingo Jiménez Montaño
És diplomat en Professorat d’Educació General Bàsica amb especialitat en Ciències Humanes. També és llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació i llicenciat en Psicologia. Té una diplomatura de postgrau d’Educació Física per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va començar la seva carrera com a docent al 1981. Durant 4 anys va exercir com a cap d’estudis de l’Escola Cervantes de Barcelona. Ha estat President de la Fundació Privada Pere Closa des del 1998 fins al 2017.

Vocal: Sara Marqués Amaya
Neix l’any 1974. És diplomada en Treball Social i ha cursat estudis de postgrau en Mediació Intercultural i Violència Domèstica. També té un màster en Counselling. Ha treballat en diferents projectes comunitaris en barris que tenen un alt nombre de població gitana: Sant Roc (Badalona), La Mina (Sant Adrià de Besòs), l’Hospitalet de Llobregat i Gràcia i Bon Pastor (Barcelona). És treballadora social de l’Institut Català de Salut.

Vocal: Pedro Casermeiro Cortés
És llicenciat en Psicologia per la Universitat de Barcelona. Màster en Intervenció Socioeducativa amb joves adolescents i infants en situació de risc d’exclusió social per la Universitat Ramón Llull i màster en Recursos Humans per la Universidad de San Miguel de Mèxic. Actualment, és director del Museu Virtual del Poble Gitano i Coordinador de l’Associació Rromane Siklǒvne.

Vocal: Carlos Marqués Amaya
És diplomat en Treball Social. Té tres postgraus per la Universitat Ramon Llull: Violència Domèstica, Mediació Intercultural i La Salut Mental a l’Atenció Primària. Va ser mestre a l’Escola Manuel Fernández, dedicada a l’alfabetització d’adults (1993-1995), monitor al Casal d’Infants de La Mina ( 1996-1999) i dinamitzador de les AMPAS i comunitats de veïns d’aquest barri de Sant Adrià de Besòs (1999-2002). És treballador social de l’Institut Català de Salut des de l’any 2002.

Assemblea de Fundadors

Domingo Jiménez Montaño
Manuel Cortés Muñoz
Mercedes Porras Soto