DREAM

El Projecte DREAMUn enfocament participatiu a l’entorn educatiu per superar la discriminació dels i les joves del poble gitano als nous mitjans (2019-1-ES01-KA201-065756), és un projecte d’àmbit europeu finançat pel programa Erasmus+ de la Comissió Europea, dins de l’acció clau KA201 de cooperació per a la innovació i l’intercanvi de Bones Pràctiques, associacions estratègiques per a l’educació escolar. El projecte pretén analitzar les principals formes d’estereotips i comportaments discriminatoris que afecten els joves i les seves famílies, per tal de crear un conjunt d’eines innovadores i altament comunicatives per a les escoles. El Projecte DREAM s’implementarà del setembre del 2019 a l’agost del 2022.

La Fundació Privada Pere Closa lidera el Projecte i els socis del mateix són:

Itàlia
Associació Arci Solidarieta
Ares 2.0 SRL
Istituto Antonio Gramsci

Bulgària
Amalipe
Obedineno uchilishte P.R.Slaveykov.

Romania
Associació Gipsy Eye
Colegiul National Mihail Sadoveanu

Amb la participació com a membres associats Institut Escola Baldomer Solar i Institut Escola La Mina .

Objectius:

• Analitzar el fenomen de l’antigitanisme i la discriminació del poble gitano als mitjans digitals, amb un enfocament de gènere, als països implicats i a escala europea.
  • Preparar els professors i a les mares i pares, gitanos o no, per reconèixer i afrontar la discriminació i els estereotips contra els gitanos en la comunicació digital dels alumnes.
  • Dissenyar, juntament amb professors, pares i mares, eines i metodologies per combatre la discriminació del poble gitano per convertir-se en una pràctica consolidada.
  • Sensibilitzar als i les estudiants sobre la discriminació contra el poble gitano i fer-los capaços d’identificar i lluitar contra la discriminació.

Per a més informació, accedeix a la pàgina oficial del projecte aquí.