El passat dia 18 de desembre, la Fundació Privada Pere Closa va presentar el llibre Contes Rromane Duj a l’Espai Betúlia de Badalona. Es tracta d’un recull de contes gitanos escrits per Mercedes i Sebastián Porras Soto, presidenta i tresorer, respectivament, del Patronat de la nostra organització. A més dels autors, a l’acte, al que van assistir unes 90 persones, van intervenir Verònica Guarch i Llop, cap de servei de Recerca i Protecció de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Francesc Ventura Ribal, director del Departament d’Interculturalitat i Cohesió Social de la Fundació Bancària “la Caixa” i Martí Moliné Funsalba, cap de servei de Direcció Estratègica de Serveis Socials de l’Ajuntament de Badalona. També van participar, llegint un conte, els joves estudiants del nostre projecte educatiu Siklavipen Savorença, Marelu i Paco Amaya Flores. Per acabar la tarda, Sebastián Porras Soto va contar un conte acompanyat per la guitarra de Manuel Cortés Muñoz, vicepresident de la nostra entitat. La Fundació Privada Pere Closa treballa en la difusió dels contes populars gitanos en l’àmbit escolar des de els seus inicis, fa ja 20 anys, i ara ha editat el segon volum de contes.