El passat dia 16 de gener, els infants de la Cibercaixa de Badalona Sud van començar el Projecte d’Aprenentatge: Servei en col·laboració amb la Residència de Sant Roc. Els grup de grans i mitjans (de 7 a 11 anys) estan preparant tot tipus d’activitats per gaudir i compartir amb els avis de la residència: activitats de reminiscència a través de la música i de debats, gimnàstica suau per treballar la recuperació i manteniment del cos, manualitats per treballar la psicomotricitat, jocs per posar en pràctica capacitats com l’atenció, l’estratègia, entre d’altres. Un projecte d’aquestes característiques permet reduir la fractura social d’ambdues generacions, oferint i creant espais amb els que es facilita el traspàs sociocultural, l’aprenentatge mutu i promou la creació de nous vincles que permeten treballar diferents àmbits de la vida diària, aportant diferents perspectives sociohistòriques. Aquestes trobades conclouen amb la construcció d’una nova realitat que té efectes positius sobre la salut dels qui hi participen i en la manera i la visió en què ambdues generacions es relacionen entre sí en el seu entorn.