El passat 27 de novembre la Fundació Privada Pere Closa va dur a terme una taula rodona, a la Universitat Autònoma de Barcelona, on van participar diversos actors involucrats a la xarxa d’Economia Social i Solidària, diferents participants dels projectes SERCo i Romapren i persones responsables de l’administració pública, amb l’objectiu de crear un espai de reflexió al voltant de les possibilitats dels joves gitanos dins l’Economia Social i Solidària (ESS).

En un inici es van presentar els dos projectes esmentats, SERCo i Romapren, que tenen l’objectiu d’apropar les iniciatives relacionades amb l’ESS als joves gitanos perquè l’emprenedoria social pugui ser una opció en la seva inserció sociolaboral. Després, els diferents agents van fer un intercanvi d’experiències i perspectives sobre quina era la situació actual de les comunitats gitanes dins d’aquesta xarxa d’economia social i solidària. Finalment, es va obrir el debat i es van poder exposar algunes de les preguntes que les participants tenien, així com recollir les conclusions i marcar quins eren els reptes que se’ns plantegen i les línies de treball que s’haurien de seguir.

S’ha pogut realitzar aquest esdeveniment gràcies al finançament de la Diputació de Barcelona i amb el cofinançament del Programa de Drets, Igualtat i Ciutadania de la Unió Europea, que són respectivament els finançadors dels projectes.