El dissabte passat dia 8 d’octubre vàrem celebrar una trobada de joves participants del projecte PEER (participació, experiències i apoderament dels joves gitanos) de la Fundació Privada Pere Closa.
Els joves participants dels tres barris de Sant Roc, La Mina i La Florida, van passar tot el dia festiu reflexionant sobre les activitats realitzades l’any anterior y compartint entre els diferents barris totes aquelles qüestions que d’alguna manera poden ajudar a generar noves iniciatives en un futur.
Pel matí varen visitar-nos també tres joves representants de l’associació internacional “Save the Children” del Regne unit que van tenir l’oportunitat de conèixer el nostre treball, el treball dels i les joves i la nostra realitat
A més a més, durant el dia, els i les noies i els seus facilitadors dels diferents barris, varen poder saber quines son les futures accions del porjecte “PEER”, com per exemple, la propera Conferencia Final a Dublin, on la Fundació Privada Pere Closa, juntament amb d’altres joves exposaran tot el treball realitzat durant els dos anys anteriors.
En particular, el projecte “PEER” promou la construcció de projectes socials que fomentin la participació social dels i les joves que ja participen del projecte “Siklavipen” i per tant, reben suport per a continuar amb els seus estudis i la seva formació. La iniciativa en efecte pretén oferir aquests espais d’intercanvi entre ells i d’educar activament en la participació social.
Finalment després de la jornada de presentació i d’explicació de l’activitat “PEER”, cada barri va tenir temps per reflexionar sobre el treball realitzat durant l’any anterior juntament amb d’altres facilitadors i monitors i discutir i compartir les dificultats que els gitanos estudiants viuen cada dia.
Gracies a les reflexions dels joves juntament amb els joves de “Save the Children” es va realitzar un mural explicatiu que es va presentar davant de tots els joves de la jornada. D’aquesta manera, cadascun dels participants va poder conèixer totes les realitats on es desenvolupa el treball educatiu de la fundació i també conèixer els desitjos dels estudiants, per a un futur i per a les seves comunitats. A més a més, conèixer altres joves anglesos ens va apropar a la realitat gitana del Regne Unit.
Per la tarda es varen realitzar algunes entrevistes sobre les expectatives que tenen els joves del projecte “PEER” i dels seus valors. En general, els joves varen parlar de la importància de l’afecte i de les relacions positives; de la importància del treball en equip per a planificar accions i del treball que cal fer amb els més petits.
Les reflexions que els joves varen fer durant el dia, cal dir que varen ser un punt de partida i una bona oportunitat per a verificar i millorar les nostres activitats educatives des de la perspectiva i els ulls dels i les més joves.